Livet på landet

Direktlänk till inlägg 20 augusti 2009

Hundar, hundar, hundar!

Av Maria - 20 augusti 2009 22:53

Har varit på klubben ikväll, Pudel-Bella hade andra träffen på valpkursen idag, och skötte sig jättebra enligt Lilla Matte. Soffi var med och tränade agility med Fia och det hade också gått bra, och Stora Luren och jag tränade lydnad lite halvhjärtat. Naturligtvis tycker man att ingenting går riktigt bra, och lika naturligtvis stressar man upp sig för att man VILL att allting ska gå riktigt bra - med tanke på att det inte är många dagar kvar till tävling. Och naturligtvis så blir det - åtminstone fläckvis - strul. Och naturligtvis så tycker man att Stora Luren inte är riktigt sig lik, och naturligtvis börjar man fundera på om det är sviter efter löpet, och naturligtvis blir man sig såklart inte riktigt lik själv...

Ikväll trodde Stora Luren helt plötsligt att det var ok att hoppa över sista steget på stegen! Flera gånger på raken, dessutom. Att hon inte fick någon belöning tycktes hon inte reflektera så mycket över - medan jag höll på att gå i bitar. NU! Detta är det sista vi behöver! Men så, till sist så ramlade poletten ner igen, hon trampade fint på sista steget och fick sin kamp-belöning. Puh. Undrar om det är tävlingsnerverna som börjar kännas av?

Ja, för matte alltså, Stora Luren är stencool...


 
 
Ingen bild

Anna

21 augusti 2009 19:41

...men vad sa Jörgen och Monica inför förra årets SM? Jo, "vad har vi på SM att göra?" Och vad hände?
Men så tror jag att just våra rödtottar verkar vara jättekänsliga för hur vi är. Den lille gula jag har är inte alls så känslig även om hon också läser av mig.

 
Helena

Helena

23 augusti 2009 11:19

Hmm,
jag undrar, jag..... Hur ska detta gå??? Jaa, med mattens tävlingsnerver, alltså ;) ! De får låsa in dig när det börjar närma sig, Maria :-) ......
Själva jycken tror jag fixar det galant!!!

http://pudelfnatt.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - Måndag 29 april 22:52


... idag! Jättetack till alla som uppvaktat mig - på sms, via telefon (extra tack för skönsången Christina!) irl och via sociala medier!Överväldigad av att så många kommer ihåg mig på en helt vanlig, ojämn födelsedag! Tack för det, alla! ...

Av Maria - Måndag 29 april 09:45

... är nu slut för säsongen. Idag bytte jag ut alla fågelmatare mot kokosbollar med frömasssa i och talgkottar.När nu dessa tar slut, ja då får ni klara er själva!Nu har jag hållit er med mat från i november, vi ses igen till hösten pippisar! ...

Av Maria - Söndag 28 april 22:18


Har precis lyssnst ut två riktigt bra svenska deckare: Rekommenderas starkt! ...

Av Maria - Söndag 28 april 22:09


... äntligen på gång?Man kan bara hoppas och hålla tummar! ...

Av Maria - Söndag 28 april 21:37

Haft en jättemysig kväll med tjejerna och deras pojkvänner med smörgåstårta och fika och förskottsfirat min (61:a) födelsedag lite.Sen blir det tyst och tomt när de åker hem, och tomt utan hundarna också, även om det är rätt livat när de är här. ...

Presentation


Livet på landet

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12 13
14
15 16
17 18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Gästbok

Besöksstatistik

Vädret hos mig

Mera Dog


Ovido - Quiz & Flashcards